Thursday, October 18, 2012

Diari Seorang Penagih Tegar

17hb Oktober 2012

Kelas aku pukul 6.30 di UiTM Shah Alam.

Pukul 5 aku masih di PKNS.

Kreok..kreok... Perot aku menggorengkan lagu keroncong.

Parah ni.

Mata aku menjeling McD kat sebelah kanan.

Astaghfirullah..tak boleh..tak boleh.. kan aku dah janji nak berenti makan McD buat sementara.

Aku jeling jam. Aku jeling McD lagi. Ishk dah lambat ni.

Lapar la pulak. Nak nasik laa...

Tapi ntah macam mana kaki aku terdirect pulak ke McD sambil tangan dah bersedia menolak pintu.

Eh, apa ni. Aku pura-pura innocence pada diri sendiri.  Sebelah kaki dah melangkah masuk.

Takpe la makan bubur large. Kata aku memujuk hati untuk masuk McD.

Depan kaunter

Kaunter :  Ye kak, Makan ke take-away?
Aku : makan.
Kaunter : Nak order apa kak?
(Dalam hati: Bubur...bubur..bubur..bubur..)

Aku : Err..bagi saya Big Mac set large. Air ribena.
Sambil dalam hati mengimiginasi aku mengetuk-ngetuk diri sendiri.

Dah bayar pun.

Belasah je.

18hb Oktober 2012

Tempat : Pejabat Aku

Aku tengok ada 3-4 orang staff berkerumun di salah satu meja staff kat sini.
Semua memandang komputer.
Laman sesawang McD terbuntang.
Yang ada di situ semua berkira-kira nak mengorder.

"Syahidah tak nak?" tanya salah seorang. Mungkin sekadar ajak-ajak ayam setelah kantoi
Aku: Ishk.. saya pantang betol la...tak boleh ni.. pantang
Semua dah muka terkulat-kulat..
Aku : Saya pantang kalau tak ajak..hehehe.. Orderkan saya satu set large Quater Pounder with cheese

mengekek mereka ketawa. Tak tahulah ketawa kerana lawak, atau ketawa kerana merasakan apalah si gemok ni pun nak rupanya..

Tak kisahlah janji aku kenyang.

Aku masuk bilik sendiri. Dengan muka tenang memaki diri sendiri dalam hati.
Apalah.. bukan nak berenti ke.

Stress.


Big Mac




Quater Pounder with Cheese


Yes, I'm Loving it.

and addicted to it. tolongggg~


P/S: Aku rasa McD pakai guna-guna.







2 comments:

  1. hahaha... aku da krang dah..dasat2.. betulkan niat. insyaAllah boleh kurang addict

    ReplyDelete
  2. aku takut badan aku pump macam masa keje McD dulu tu..wooooo~

    ReplyDelete