Friday, October 19, 2012

I'm Not Single

Tempat :  Parking Sains Gunaan, UiTM

Cepat...cepat... 
DUP DAP DUP DAP DUP DAP...
Cemas.

Biasalah, lambat kan. Kelas Kak Zai pulak tu.
Sat lagi dia suruh aku terjun tingkap tak ke naya..

Skreeeeeettt..
Aku parking ala-ala cerita fast and furious. 
(Disclaimer: Ini adalah satu penambahan: Exaggeration)

Aku jalan pantas.
Nafas turun naik.
Sampai di tangga, nak turun kebawah.

"Awak!"

Aku pusing. Mana ada orang lain lagi kat situ.
Ada Mamat dari kereta Myvi Hitam menjengah keluar.

"Budak UiTM ke?" 
Aku angguk.
"Fakulti apa ye?"
"Undang-Undang" Hish budak ni cepatla kalau nak tanya. Aku dah la lambat ni.
"Kenapa?" Aku tanya dengan kesabaran yang mula menipis.
"Ada kelas ek?" Lain macam je tujuan soalan ni.  Tapi aku angguk je.
"Habis pukul berapa?" Sah, lain macam ni.
"Apsal nak tau?" tanya aku bengang.
"Saja, kawan saya tanya " 

Memang aku dah tak boleh sabar.
Dah la rushing.
Aku blah je.

"Eh,awak. Kejap la nak gi mana tu?"

Aku terus turun.
Laju.
Lantak kau la budak.

Mungkin aku patut pakai tag "I'm Not Single" 



No comments:

Post a Comment