Tuesday, October 2, 2012

Me as Wife

Dah 17 hari aku lalui fasa baru hidup aku as wife kepada Encik Husband aku yang dikatakan ala-ala Rafizi Ramli. hahaha..
Ok, overview hidup as wife ni benefitnya:-
1. Emosi semakin stabil (sebab kurang jiwa kacau dah jumpa hari-harilah katakan,);
2. Semua kita buat untuk Encik Husband dapat pahala apa. Masak, gosok baju, bergurau senda etc,etc..
3. Banyaklah benefit dia. Kena experience sendiri baru tau.

Kejadian Sabtu lepas gara-gara aku yang terlalu ambitious dan excited nak menggalas title Isteri Mitahali gatal bertanya pada Encik Husband:-
Aku : Abang, memandangkan esok hari Ahad, Sya nak masak special untuk abang. Abang suka makan    apa?
Walaupun dah bertahun bercinta tak tahu lagi dia suka makan apa, sebab bila dating macam semua benda dia makan je. so tak boleh detect favourite food dia.

Husband : Abang suka makan kentang goreng sambal. 

Aku :  Ek eleh, Kentang Goreng sambal hari biasa pun Sya boleh masak. Kacang gile~ Lain la yang special sikit..

Husband : Berfikir......... Emmm.. Ketam masak gulai lemak cili api boleh? Esok pagi kita pergi pasar borong beli ketam.

Aku : Gulp! Ambik kau pandai sangat nak masak special. Boleh! Takde hal...... tapi nak kena cari resipi kat internet. hehehe...

Memandangkan rumah aku takde internet, terkial-kial la SMS pada kawan-kawan yang mungkin boleh sms resipi ringkas pada aku.

Mujur ada Bro aku Ika sms resipi.. hehe..

Tapi, last2 tak jadi jugak buat sebab kitorang tak sempat pergi pasar borong beli ketam.

Selamat aku.keh3...

Tapi nak try buat jugak la next time. Sian Encik Abe aku, takut mengidam.. 










No comments:

Post a Comment